PropOrNot

tea logó
Meg kell forgatnia, hogy megnyerje
Fél
Ikon media.svg
Hagyd abba a sajtókat!
Képeket akarunk
a Pókember!
  • Újságírás
  • Újságok
  • Minden cikk
Külön! Külön!
  • WIGO World
Mikor fontoljuk meg nevünk felfedését Oroszország felfedi azok nevét propaganda műveletek nyugaton 😂
—PropOrNot (2016. nov. 26.)

PropOrNot egy olyan webhely, amely állítólag terjeszt és nyilvánosságra hoz webhelyeket orosz propaganda , és van (aA Daily Beast) „sajnálom, hogy egy darab szemetet”. Van aki indokolt, van, aki nem. McCarthyismussal is vádolták.


Tartalom

Módszertan

Zerohedge.com hivatkozó hálózat

A PropOrNot módszertana 7 ellenőrzésből áll.

  • 1. ellenőrzés: Nyilvánvaló orosz propaganda oldalakra hivatkozva, mint pl RT , Fort-Russ stb.
  • 2. ellenőrzés: A nyilvánvaló orosz propagandából származó szöveg újrafelhasználásának története.
  • 3. ellenőrzés: Az orosz propaganda „vonalának” visszhangjának története.
  • 4. ellenőrzés: Az orosz vonal furcsa módon visszhangzó története.
  • 5. ellenőrzés: Hiányzik a jó tényleges jellemzői újságírás (jól idézett, kiegyensúlyozott, Elfogultság -ingyenes).
  • 6. ellenőrzés: Más hiteles tényellenőrök, újságírók és lerombolók hívják fel őket.
  • 7. ellenőrzés: Megállhatatlanul kerüli a koherens javaslatot bármire is.

Ha a fentiek mindegyikén átmegy, akkor állítása szerint biztonságos a helyszín orosz propagandának minősítése.


A lista

2016. november 30-án a PropOrNot közzétette azon 202 webhely listáját, amelyeket orosz propagandának minősítenek, a „kézi és automatizált elemzés kombinációja alapján, ideértve a tartalom elemzését, az időzítést, a technikai mutatókat és egyéb jelentéseket”, amire a névtelen csoport szerint „következetesen, kritikátlanul és egyoldalúan visszhangozza, megismétli, felhasználja és átirányítja közönségét az orosz hivatalos és félhivatalos állami médiába”.

Az állítólag orosz propagandát terjesztő 202 webhely listája

Lehet, hogy nem propaganda , de a legtöbbjük határozottan álhírek oldalak.

  • 4thmedia.org
  • 4.revolutionarywar.wordpress.com
  • abeldanger.net
  • activistpost.com
  • ahtribune.com
  • allnewspipeline.com
  • americanlookout.com
  • americasfreedomfighters.com
  • amren.com
  • amtvmedia.com
  • ancient-code.com
  • anonews.co
  • anonhq.com
  • antiwar.com
  • asia-pacificresearch.com
  • merényletekcience.com
  • baltimoregazette.com
  • barenakedislam.com
  • beforeitsnews.com
  • bignuggetnews.com
  • bioprepper.com
  • blackagendareport.com
  • blacklistednews.com
  • christianfightback.com
  • collect-evolution.com
  • conservativedailypost.com
  • consortiumnews.com
  • corbettreport.com
  • cosmicscientist.com
  • ellenáramok.org
  • counterinformation.wordpress.com
  • dailyoccupation.com
  • dailystormer.com
  • darkmoon.me
  • darkpolitricks.com
  • davidstockmanscontracorner.com
  • dcclothesline.com
  • dcleaks.com
  • puolustdemokrácia.press
  • dennismichaellynch.com
  • nyilvánosságra hozni.tv
  • publishosuremedia.net
  • drudgereport.com
  • educate-yourself.org
  • educateinspirechange.org
  • endthefed.com
  • endoftheamericandream.com
  • endtime.com
  • eutimes.net
  • eutopia.buzz
  • ewao.com
  • eyeopening.info
  • ösztöndíjasok.com
  • filmsforaction.org
  • floridasunpost.com
  • Foreignpolicyjournal.com
  • fourwinds10.net
  • freedomoutpost.com
  • gaia.com
  • galacticconnection.com
  • gangstergovernment.com
  • gatesofvienna.net
  • geopolmonitor.com
  • globalresearch.ca
  • godlikeproductions.com
  • govtslaves.info
  • greanvillepost.com
  • guccifer2.wordpress.com
  • hangthebankers.com
  • healthnutnews.com
  • henrymakow.com
  • heresyblog.net
  • peoplearefree.com
  • ihavethetruth.com
  • in5d.com
  • informationclearinghouse.info
  • infowars.com
  • intellihub.com
  • intersectionproject.eu
  • intrepidreport.com
  • Investmentresearchdynamics.com
  • Investmentwatchblog.com
  • jackpineradicals.com
  • jamesrgrangerjr.com
  • jewsnews.co.il
  • journal-neo.org
  • katehon.com
  • kingworldnews.com
  • lewrockwell.com
  • libertyblitzkrieg.com
  • libertywritersnews.com
  • makeamericagreattoday.com
  • memoryholeblog.com
  • mintpressnews.com
  • moonofalabama.org
  • nakedcapitalism.com
  • naturalblaze.com
  • naturalnews.com
  • newcoldwar.org
  • newstarget.com
  • newswithviews.com
  • nowtheendbegins.com
  • nsnbc.me
  • off-guardian.org
  • oftwominds.com
  • oilgeopolitics.net
  • opednews.com
  • orientalreview.org
  • patriotrising.com
  • paulcraigroberts.org
  • platesguns.com
  • pravda.ru
  • pravdareport.com
  • prepperwebsite.com
  • presstv.com
  • prisonplanet.com
  • rbth.com
  • readynutrition.com
  • redflagnews.com
  • regated.com
  • rense.com
  • righton.com
  • rinf.com
  • ronpaulinstitute.org
  • rt.com
  • rumormillnews.com
  • rupt.tv
  • russia-insider.com
  • sana.sy
  • sentinelblog.com
  • sgtreport.com
  • shiftfrequency.com
  • shtfplan.com
  • silentmajoritypatriots.com
  • silverdoctors.com
  • sott.net
  • southfront.org
  • sputniknews.com
  • stormcloudsgathering.com
  • strategy-culture.org
  • superstation95.com
  • survivopedia.com
  • the-newspapers.com
  • theantimedia.org
  • thecommonsenseshow.com
  • thedailybell.com
  • thedailysheeple.com
  • theduran.com
  • theearthchild.co.za
  • theeconomiccollapseblog.com
  • theeventchronicle.com
  • thefederalistpapers.org
  • thefreethoughtproject.com
  • themindunleashed.org
  • thenewsdoctors.com
  • ottbel.media
  • therussophile.org
  • thesaker.is
  • thesleuthjournal.com
  • thetruenews.info
  • thetruthseeker.co.uk
  • theunhivedmind.com
  • thirdworldtraveler.com
  • toprightnews.com
  • trueactivist.com
  • trunews.com
  • truthout.org
  • truthandaction.org
  • truthdig.com
  • truthfeed.com
  • truthkings.com
  • ufoholic.com
  • undergroundworldnews.com
  • unz.com
  • usanewshome.com
  • usapoliticsnow.com
  • usasupreme.com
  • usdcrisis.com
  • usslibertyveterans.org
  • vdare.com
  • veteransnewsnow.com
  • veteranstoday.com
  • vigilantcitizen.com
  • viralliberty.com
  • voltairenet.org
  • wakeupthesheep.com
  • wakingtimes.com
  • washingtonsblog.com
  • wearechange.org
  • weshapelife.org
  • whatdoesitmean.com
  • whatreallyhappened.com
  • wikileaks.com
  • wikileaks.org
  • wikispooks.com
  • worldnewspolitics.com
  • worldpolitics.us
  • www.fort-russ.com
  • yournewswire.com
  • zerohedge.com

Kérdéses zárványok

  • CounterPunchfelkerült a lista egyik korábbi változatába. Rövid e-mail váltás után megállapodtak abban, hogy törlik őket a listáról. Ahogy Joshua Frank írja:

Nyilvánvaló, hogy Jeffrey és én soha nem jelentünk meg az RT-n vagy a Sputnikon, mindketten több tucat kérést utasítottunk vissza, részben azért, mert ellenezzük az állami médiát. Valójában mindkettőnk nagyon kritikus volt Kicsit Oroszország és az évek során, és nem tervezzük, hogy hamarosan visszafogjuk kritikánkat. Ezenkívül örömmel publikáltunk különféle orosz írókat, például Borisz Kagarlitszkijt, akik közül sokan a rendszer kemény kritikusai. Ennek ellenére nem hisszük, hogy bármelyik amerikai újságíró, aki megjelent ezeken az oroszok által támogatott üzletekben, bocsánatot kérjen bármiért, és ez természetesen nem azt jelenti, hogy azok orosz propagandisták.



  • Truthdig, amely egy meglehetősen normális híroldal, amelyet a tények tényszerű jelentése alapján értékelnek MBFC , továbbra is jelen van a listán. Bár nagyon kritikusak a MINKET kormány, akkor nem felelnek meg a 7 kritérium közül, hogy propagandának minősítsék őket.
  • Survivopedia, ami szintén meglehetősen normális híroldal,túlélés, szintén állítólagos orosz propaganda.
  • Meztelen kapitalizmus, amelynek szó szerint van kapitalizmus nevében állítólag orosz propaganda. Emellett magas tényszerű jelentési aránya van MBFC . Ez egy széles körben elismert baloldali oldal, amelyet a Wall Street kritikusa, Yves Smith vezet. Ezt a helyet nevezte elIdőmagazin a 25 legjobb pénzügyi blog közé tartozik 2011-benVezetékesmagazin, mint kulcsfontosságú oldal a pénzügyek számára, Smith pedig vendégként szerepelt az olyan programokban, mint pl PBS Bill Moyers Show.

Recepció

A webhely tapadást nyert egy cikkben A Washington Post Craig Timberg 2016. november 24-én, majdnem egy hónappal a megalakulása után. Az oldalt tovább jóváhagytaÜzleti bennfentes,A pakolásés az Associated Press.


A Washington Postjelentés az elmúlt 48 óra egyik legszélesebb körben elterjedt politikai hírcikkje volt a közösségi médiában, több tucat, talán több száz amerikai újságíró és szakértők nagy emelvényekkel földrengető expozéként üdvözölve. Megjelenése után pénteken ez volt a legolvasottabb cikk a Post teljes weboldalán.

Kritika

Míg az orosz manipuláció az információkkal való fenyegetés minden bizonnyal nagyon is valóságos, az a tény, hogy az orosz trollok fizetnek a téves információk terjesztéséért, hackereket vesznek fel propaganda terjesztésére, és a listán jelen lévő webhelyekről sok ismert, hogy terjesztik, úgy tűnik, hogy a PropOrNot csapata nem igazán képes azonosítani őket. MintBuzzFeed 's Sheera Frenkel megjegyezte: 'sok újságíró továbbadta ezt a történetet'. Hibái magától értetődőek.


  • Alig két nap utánA Washington Postcikk, Ben Norton és Glenn Greenwald nak,-nekAz Intercept„gyalázatosan” szólította fel őket, hogy népszerűsítsék a „nagyon árnyékos” névtelen szerzők által írt webhelyet, amelyről „ennek a feltételezett szakértői csoportnak a hitelesítő adatait lehetetlen ellenőrizni”, amiA Washington Postfelelősséget kizárni az eredeti cikkükről, amely így szól:

A szerkesztő megjegyzése: A Washington Post november 24-én négy kutatócsoport munkájáról tett közzé történetet, akik megvizsgálták az orosz propaganda-erőfeszítéseket, amelyek szerintük aláássák az amerikai demokrácia és érdekeit. Egyikük a nyilvános névtelenséghez ragaszkodó PropOrNot volt, amely több mint 200 olyan webhelyet azonosító jelentést adott ki, amelyek véleménye szerint akarva-akaratlanul is közzétették vagy visszhangozták az orosz propagandát. Számos ilyen oldal kifogásolta a PropOrNot listájára való felvételt, és néhány webhely, valamint mások, akik nem szerepelnek a listán, nyilvánosan megtámadták a csoport módszertanát és következtetéseit. A Post, amely egyik webhelyet sem nevezte meg, maga sem kezeli a PropOrNot egyetlen médiummal kapcsolatos megállapításainak érvényességét, és a cikk sem állította ezt. A The Post történetének közzététele óta a PropOrNot eltávolított néhány webhelyet a listájáról.

  • Konzorcium Hírek„mozgalomként” írta le McCarthyistic kenet ”.
  • Néhány nap múlva sok más, hamisan orosz propagandának minősített híroldal felkapta a történetet, hogy dühöngjenek róla. Az egyik voltCounterPunch. Renee Parsons ofCounterPunchodáig ment, hogy összekapcsolta a PropOrNot-ot Obama elnöksége.CounterPunchközölte a kapcsolatot is NATO és anti- Adu a PropOrNot-nak, hivatkozva egy oldalra a konspiratív az internetről síró oldal cenzúra . Ugyanezen a napon Joshua Frank arról számolt be, hogy rövid e-mail-váltás után a PropOrNot beleegyezett az eltávolításbaCounterPunchlistájáról. de ez nem éppen akadályozta meg őket abban, hogy még millió cikket készítsenek róluk.

Média elfogultság / tényellenőrzés

MBFC a PropOrNot-t „Összeesküvésnek” minősítette Áltudomány forrása erős összeesküvési szinttel és vegyes tényszerű jelentéssel. A következő megjegyzés jelenik meg az oldalukon:

A PropOrNot azt állítja, hogy „erőforrás azok számára, akik meg akarják érteni orosz befolyásolni kívánt műveleteket MINKET közönség, különbséget tenni a propaganda és a reklám között ” clickbait ”, és segítenek azonosítani a propagandát és visszaszorítani. Meglehetősen nagy listát tettek közzé fél olyan üzletek, amelyek vagy közvetlenül az oroszok érdekében működnek, vagy öntudatlanul terjesztik az orosz propagandát. Ez a forrás nem közöl részleteket arról sem, hogy kik ők, mivel félnek az oroszok megtorlásától. Komolyan mondták ezt. Az orosz propagandistaként felsorolt ​​források némelyike ​​egyszerűen nevetséges, mivel nulla dolguk van politika . Egyelőre ezt a webhelyet helyezzük el a weboldalunkon összeesküvés felsorolja, mivel nagyon kevés van bizonyíték állításaik alátámasztására. Ha ez megváltozik, akkor ezt a webhelyet egy másik kategóriába helyezzük át. (2017.11.28.) Frissítve (D. Van Zandt 2017.06.19.)

Jelen állapot

A weboldal nagyrészt a föld alatt járt, a honlapjukon az utolsó bejegyzés 2017. március 24-én volt Twitter fiók továbbra is aktív, de abbahagyta a gyerekes tweetek közzétételét, és most csak újraküldi más híres emberek tweetjeit, amelyek támogatják a mozgalmát.


Hamilton 2.0 műszerfal

A Hamilton 2.0 Dashboard, a Hamilton 68 utódja, valami olyasmi, mint a PropOrNot találékonyságának feltámadása. A The Alliance for Securing Democracy, az Egyesült Államok Német Marshall Alapjában tartott kezdeményezés 2017 óta publikál, és kétségtelenül megfigyelte a PropOrNot látványos kudarcát, miközben fejlesztette a „Hamilton 68 Dashboard” -t.

A Német Marshall Alap szerint az „irányítópultot” arra tervezték, hogy „szinte valós időben világítson rá az orosz propaganda erőfeszítéseire a Twitteren”. A „Hamilton 68” webhely egy tucat automatikusan frissülő oszlopot kínál, amelyek nyomon követik a „felkapott hashtageket”, a „felkapott témákat”, a „legnépszerűbb domaineket”, a „legnépszerűbb URL-eket” és így tovább.

'Elemzésünk 600 Twitter-fiókon alapul, amelyek az orosz befolyásolási tevékenységekhez kapcsolódnak online' - írta Laura Rosenberger (a szövetség vezető munkatársa) és J. M. Berger (nem rezidens munkatárs) augusztus 2-i blogbejegyzésében.

Az irányítópultot sok más híres személy jóváhagyta a Twitteren (de viszonylag kisebb mértékben, mint a PropOrNot).

Különbségek

A PropOrNot lista látványos kudarca után magától értetődőnek tűnik, hogy valaki távol állhat módszertanának bizonyos aspektusaitól, amelyek a pusztulásukhoz vezettek. Néhány a nagyobbak közül:

  • Hamilton 68 propagandalistája titok. A PropOrNot-tól eltérően a Hamilton 68 nem fedi fel a 600 Twitter-fiók kilétét. A német Marshall Alap azt állítja, hogy nem hajlandó nyilvánosságra hozni az adott számlákat az adatkészletében, mert „inkább a teljes hálózat viselkedésére koncentrál, ahelyett, hogy több száz egyéni vitába keveredne, amelyek felett manó melyik szerephez illik. ”
  • A módszertani egyértelműség hiánya (a „viták” elkerülése végett) már néhány félrevezető tudósításhoz vezetett a médiában, az olyan üzletek, mint a Business Insider, arról számoltak be, hogy „Hamilton 68 most azon dolgozik, hogy leleplezze ezeket a trollokat - valamint automatizált botokat és emberi fiókok - amelyeknek a Twitter számára elsősorban az oroszbarát témák erősítése tűnik fel, annak ellenére, hogy a webhely valójában egyetlen Twitter-fiók nevét sem fedi fel. J.M. Berger kijelentette, hogy csapata kibővíthette az irányítópultot „6000-re majdnem ugyanolyan könnyen, de az elemzés kevésbé lenne közel a valós idejéhez”. Berger azt is hangsúlyozta, hogy a 600 kiválasztott fiókot 98 százalékos megbízhatósági rátával azonosították.